Läser om

nätdejting.

Jag sitter ju mycket på ett hästforum. Folk frågar saker, delar med sig av tankar och erfarenheter.
Blir som en lite sekt nästan, hehe. Tufft för dom nya, nya som inte vet forums-etikett osv.

Hur som haver så finns det ju många underforum på denna rätt stora sajt. Vi hästtjejer är ju inte bara hästtjejer utan vi har ju eventuellt andra djur, eller sambo/make/maka/flickvän/pojkvän, eller barn osv.

Därför så har vi ju också många trådar som handlar om relationer och så.

Nu läser jag i en tråd om nät-dejting. Mest för att klockan är 4 på morgonen och jag har läst allt av intresse, så nu börjar jag läsa allt av ointresse med.

Men det var ganska kul läsning.

Och jag känner mig återigen lyckligt lottat som har en sådan underbar sambo och har det så bra.

Iallafall, nätdejting.
Dom mailar, efter en tids mail-kontakt blir det msn, efter det blir det sms. Sen kanske det kommer till telefonsamtal. Sen, men inte troligt, så leder det till en dejt.

Men då har man ju smsat, chattat och mailat i månader, målat upp en bild av sig själv och sen när man ses, kan man leva upp till den?

Svaret, efter att ha läst om dessa människor som är mitt uppe i det är nej! Blir det en dejt så är det iaf ingen dejt nummer två.

Men vissa har ju haft tur... jag vill inte såga nät-dejting helt heller, jag tycker ändå det är en bra grej om man nu inte hinner ut och kankse inte har ett jobb eller intresse som leder till att träffa människor.

Eller jag vet inte... jag bara svamlar...

Jag har träffat en via nätet en gång. Detta var ju många år sen nu.
Vi bodde i samma stad vid tillfället och bägge skulle ut helgen som kom, så vi bestämde för att ses en snabbis på kvällen.
Nu hade vi hunnit dricka en del innan och vi var ute med våra respektive kompisar och sprang på varandra på krogen där vi sagt att vi skulle ses.

Och hjälp! Han var snygg :) Och smart och snäll. Vi fortsatte träffas en del, hade riktigt skoj. Något seriöst var det ju inte tal om, men vi hade skoj. Var goda vänner och partade under en period.

Men det här var ju länge sen nu... Undrar om jag skulle ha nätdejtat något nu.. om jag hade varit singel? Jag nätdejtade faktiskt inte då heller, var på en ungdoms community som vi av en slump fick kontakt. Och bägge va singel, så så blev det.

Men regelrätt nätdejting?

Verkar så jobbigt. Hahaha, hur som helst så behöver ju inte jag fundera på det :D För jag har min sambo och han och jag är redan the perfect match!! <3<3<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback