Lungt och skönt...

I går så var vi mest hemma... Tråkigt för rastlösa mig, men hann få en del gjort!
Damsög och skurade golvet, blir lite mer sådant på grund av hunden ;) Men det gör inget alls!
Sen tog jag en lång dusch, tonade håret och fixade mig lite. Skönt att få det gjort!
Försöker undvika hårfärg, eftersom jag försöker få tillbaka mitt 'gamla' hår, har blivit så förstört av all blondering.
Men nu har jag toppat det jätteofta, blivit bättre med hårinpackningar och så av toning så blir det så mjukt och fint :)
My åkte i väg till en kompis som bor nära hos, Albert :) Först åkte hon och jag till Rimbo för att mata Lenas katt :) Glad att hon ville hänga med, alltid roligt med sällskap (Tomas sov, han var ju ute dagen innan)
Rocco fick träffa lille Ziggy. Dom hälsade på varandra, gick ut i köket för att göra ordning mat till Ziggy, men då blev Rocoo på bushumör och ville få Ziggy att leka!
Det tyckte katten var en skitdålig ide och boxade till Rocco (utanklor iaf)  i huvudet tre gånger i rad. Rocco tjöt till och blev superskraj först, men sen såg han att vi bara fortsatte med våra göromål och katten fokuserade återigen på mig och hans mat.
Katten åt och gick ut sen. Rocco gick brevid katten men höll ett tryggt avstånd på en halvmeter iaf :) hihi.
Sen åkte som sagt My i väg till A. Tomas och jag hyrde film och handlade lite gott på Ica, till middag åt vi spagetti och köttfärssås, för det var Williams tur att välja middag och han valde det :)
Sen ringde My och frågade om hon fick sova över hos A, det gick ju bra så vi åkte dit med en väska med nattlinne, tandborste, DSet och nalle :)
Killarna hyrde Åskviggen (ska hyra om den i kväll, för My ville också se den så gärna) vi hyrde en annan, jag somnade så jag vet inte om den va bra ;)
I dag så åkte Viggo och William till sin kompis Samuel, My och A kom hit :)
När jag körde in killarna så passade jag på att fixa med katten och sen fika med Lollo :) va roligt.
Efter det så gick Rocco och jag en runda förbi Sandbanken, bortom badstranden finns en liten strand som jag sett att folk brukar låta sina hundar bada på, så jag vadade i lite och Rocco rusade i efter och simmade :D :D :D
Han har ju gått i förut, men inte velat i djupt och simma, och han har sett lite besvärad ut, men nu var det bara hopp i och lek :D :D Lekte med pinnar och sen promenerade vi en skogspromenad där omkring.
Nu ligger han och sover, snart ska vi åka och bada med My och A i Rånäs, så då får han hänga med :) men han ska få vila lite till först.
I går föresten så gick jag en promenad i skogarna häromkring. Vi gick och vi gick, helt underbart var det. Tills jag insåg att jag inte hade någon aning om var vi va!! O.o
Efter en dryg timme hittade vi hem, haha. Rocco var jättelycklig, han älskar att gå i skogen. Jag var glad men trött. Jag vilade en stund efter vi kommit hem, Rocco slocknade på golvet innanför dörren och sov några timmar :-O Lille killen <3<3
Nu ska vi snart dra i väg...
puss kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback