På arbetet...

är jag.
För övrigt så tutade vi hem 150 kronor på bingon, haha. Lyckligtvis var det Viggo som fick bingo dessutom :)
Vi kom överrens att vi skulle spara dom till nästa vecka och spela då igen, och då kan jag planera så att vi kan hämta my på någotvis också från scouterna, så får dom spela med :) om dom vill.
Kunde ju önska att ungarna kunde få bingo så att det blev en 500 hundring eller något så man kunde göra något kul för den :)

Hämtade paketet med kläder i dag iaf. Fast har inte hunnit titta ordentligt. Men det var ju skor till Viggo, lite tunikor och tights till my och kalsonger till William, visade bild på dom och han jublade, men kändes ju lite dumt att han bara fick det :S Men han var nöjd :) Han behöver inget annat just nu och jag har förklarat att det blir lite orättvist i bland, för jag köper till den som behöver, sen får alltid dom andra något litet. Så det blir iaf rättvist i slutändan.
Dessutom har han sin ryggsäck som borde komma nu!! Hoppas den kommer i morgon, den han har är inte riktigt bra, även om han gillar den, men den är lite liten! Gympapåsen går inte ner, så när det är gympa så har han både väska och påse att släpa på. Men nu slipper han det :)

den här fina har han valt ut :) Vilken kram jag fick när jag frågade om den var något han ville ha.



Sen behöver alla tre vinterskor. Alla tre har valt ut. Så ska beställa det snart, men ingen panik, kan egentligen ta det nästa månad, hinner väl inte bli vinter tills dess?? Kommer få rätt mycket utgifter att ligga ute med pga Shalle nu, som jag får tillbaka det mesta på försäkringen, men inte allt och jag kommer ligga ute med en del. Så gör nog så :)

Sen får dom sin månadspeng i morgon, men My och Viggo sparar, men inte William, men han har massa pengar ändå, har kvar 300 sen sin födelsedag dessutom. Men det är ju bra, ifall han hittar något dyrare och fint som han vill ha.

Iallafall så pratade vi om pengaburkar. Att dom har alla sina sparpengar i sina plånböcker är en dålig ide, för dom är lite dåliga på att hålla reda på dom ;)
Så nu sa vi att vi skulle ta en varsin burk, så får dom måla, rita och dekorera sin egen burk och så har dom den i skåpet och där har dom sina pengar :) Så kan dom ta ner dom och kolla hur mycket dom har och så. Blir bra tror jag.

Viggo sparar till en BMX, han har väl runt 800 nu. My sparar till ett DSi, hon har inte så mycket än, hehe, men hon fyller ju år i dec och det är julafton och så snart. Så då kan hon ju önska sig bidrag. Jag bidrar dessutom med rätt mycket om dom jobbar för sina pengar och spar duktigt. (nu hade ju deras mor sagt att dom skulle få senaste ds:et, men det hade hon visst sagt nej till nu + allt annat som hon lovat dom, utlandsresor tex, men blir aldrig av)

I morgon åker jag och hämtar Shalle. Blir bra att få hem honom. Ska pyssla om honom sista tiden ordentligt. Vi har haft flera roliga år tillsammans. Han är så duktig.

Nu ska jag göra lite nytta!

puss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback