Skoldags!

Alltså när jag tog fram Viggos skor som jag köpte i våras så var dom för små :S Alltså han har inte använt dom i sommar så mycket och eftersom dom inte är så gamla så trodde jag inte allls att dom skulle va små nu :-O
Provade hans innegympa skor, men samma där. Jättefina skor, ena Nike och dom andra Puma. Men små.
Nu har jag beställt nya, men tar ju ett tag. Han valde... dessa.
Eftersom jag inte ville att han skulle gå i foppa så fick han ta Mys innegympa skor, ett par puma som liknar dom han hade men lite större, vilket inte gjorde henne på gott humör, men de får hon stå ut med. Erbjöd till och med att köpa nya åt henne om hon ville, så kan jag tvätta dom som Viggo lånade sen och han kan ha dom på gympan, men det ville hon inte.
Men nu får han låna dom, kan ju inte gå i foppa jämt. Dessutom ser det ut som det skulle kunna bli regn.
Beställde lite kläder med, till barnen. Mest till My, blir ofta så :S Men hon är ju tjej och äldst, så hon använder ju mer kläder.. Men ändå, hittar alltid massor till henne men inte lika ofta till killarna.
Men! Alla har nu vad dom behöver tycker jag, killarna har fått lite nya tröjor just, som dom behövde :) I bland får den ena mer, om den behöver, sen är det en annans tur en annan gång, funkar bra :)
Tunikor....
Strumbyxor (och sen ett par vanliga svarta leggins)
Sen en cardigan.... Tyckte den var så söt :) Broschen kan man ta bort...
Och så nya boxer till William, det behövde han!
Sen fick man beställa Filippa K muggar skitbilligt!! ett par för 49 och ett par till för 99 :D
Jag samlar ju sådana, och dom kostar ju 279 kronor paret annars :D :D
Så roligt, för jag har inte köpt/önskat mig sådana på jättelänge, har liksom glömt, men pratade med Tomas om det härom veckan att jag skulle önska mig det av familjen i julklapp och så... Men det här var ju toppen.
Gillar att dricka ur dom, är så fina och bra :)
Det var det :)
Viggo slutar 13.15 i dag, han kommer gå långa dagar två dagar i veckan sen, till 14.45, My går långa fyra dagar i veckan. Tror hon slutar sent i dag, men vet inte. William och Viggo fick brev hem, men inte My. Men slutar hon tidigt så skulle hon åka skolbussen med Viggo men är hon inte med där då slutar hon ju sent så då hämtar jag henne. Vi ska till biblioteket med :)
Nu ska jag kolla på tv... Rocco ligger och sover. Han har varit vaken ett tag, ätit frukost, kissat och bajsat :) Han är sååå duktig, använder inga tidningar längre, gjorde jag bara en vecka, men han kissade inte på dom ändå, utan jag passade på honom hela tiden och sprang ut med honom. Händer någon olycka då och då, kanske 1-2 gånger i veckan, men då är det jag som har varit slarvig, typ att jag är mitt uppe i något och tänker att han får vänta bara liiiiiite tills jag är klar, då kan det hända. Men man märker att han klarar det bättre och bättre! 
Snart rumsren, är jag helt säker på!
Han behöver egentligen ett bad.... Får se om jag gör det i dag eller i morgon. Är lite bök med att bada och föna, men det går rätt snabbt och han är väldigt duktig. Sen är det sååå roligt att se hur fin han blir :) Så fluffig!! :D Älskar fluffet! Längtar tills pälsen växer ut och han får en lejonman, jag tycker det är såååå fint. Vill inte ha honom helt nedklippt, även om han inte blir någon utställningspudel. Fin ska han vara ändå.
Nu ska jag surfa lite ;)
puss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback