Länge leve Försäkringskassan!

Har lite panik för att jag har så tråkigt.
Gillar inte att ha tråkigt.
När Tomas väl vaknar sen så ska han åka i väg och köpa ett par terrarium och dom kommer behöva massa pyssel närmsta dagarna, plus att han ska jobba och sova osv... så han lär jag inte se mycket av. På lördag ska han hämta upp pilgiftsgrodor, två olika sorter, som vi inte har sen innan och tills dess måste inredningen och så vara klar i terrarierna... Och det är ju inte lika lätt gjort som i ett fisk akvarium precis.
Men jag har sjukt tråkigt. Vill gööööööra något. Men inget som finns hemma. Viggo kommer visserligen hem om ett tag.
Kollade ishallen, men ingen allmänhetens åkning alls den här veckan :-/ Tråkigt. Undrar om dom har plogat på sjön så man kan åka där. Det har dom ju säkert. Hmmm. Skulle vilja låna dom andra barnen också.... Men jag vill inte störa heller. Nä, det kan jag ta när dom är här.
Hoppas dom kommer hem tidigare.
Men!! Jag ska nog passa på att åka och göra något med Viggo i dag. Vi gör sällan något själva, han uppskattar det mycket. Så ska nog göra så. Behöver ju inte åka i väg.
Får faktiskt pengar från försäkringskassan i morgon :D Så nu är jag inte helt pank!! Så jävla skönt. Men ska spara det mesta, inte slösa. Har ju betalt alla räkningar så det här ska gå till att spara och mat såklart. Tomas har ju betalt allt sånt nu den här månaden så nu är det väl min tur ;) Vet inte hur mycket, men tror inte det är så mycket. Eftersom jag skulle få pengar från FK från och med den 7 januari, och eftersom dom normalt betalar ut den 20 varje månad så antar jag att jag får för perioden 7 jan-20 januari. Och sen en ny utbelaning från 20 jan-20 feb den 20 februari.. Om ni hängde med.
Men gör inget om det inte är så mycket, som sagt, alla räkningar och så är betalda. Så behövs bara lite så Tomas slipper pröjsa resten av mat och sånt. Hatar det. Att känna sig som en belastning.
Nu är det slut med det :D
Skönt!
Hm.. undrar om jag ska åka i väg och åka skridskor. Bara det att vi måste vara hemma halv 4 igen.. Tomas ska ju åka och hämta terrarierna... Hinner ju. Fan va slö jag är.
Tur att badhuset ska öppna! Öppnar tydligen i april. Blir skoj :) För barnen.
Har bestämt att vi ska åka till Fyris Hov någon dag med! Har inte varit där sen jag var 13 typ. Nä, det måste vi göra snart.... Undrar om vi kan nästa helg. Ah.. snart måste det bli!!
Ja... får tänka på det roliga som kommer ist för att tänka på tristessen just denna sekund!!!
Nä... nu ska ja glo runt lite på nätvågorna
ps.. jag ska vinna jackpot på Lotto i morgon!! ds
pussa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback