Söndag igen

Söndag.... Sista dagen på veckan.
Vi har haft en rolig vecka, men nu när jag tänker på vad vi har gjort så står det still... Haha. Får läsa i bloggen!
My gav mig världens största kram i går när hon skulle lägga sig och tackade för dagen och sa att det hade varit en jättebra dag! Sådan blir man ju alltid glad av.
Nu vet ju jag att dom hade en bra dag, inte så att dom måste säga det, det märker man ju på dem. 
Men jag tycker att det är mycket stort och moget av henne att förstå vad den meningen gör, man märker ju än mer att dom uppskattar och är tacksamma att man tar sig tid och gör saker.
Det är ju det som är värt det, när dom blir glada över saker man gör. Det är som en drog för mig, hihi.
Nyss gick dom ut för att skotta snö. Dom skottade ju i går och fick riktigt bra betalt.
Nu snöade det ju i natt igen och är lika mycket snö som innan dom skottade det i går. Haha.
Men nu när det ju nysnö och inte lika tungt, och dom får fortfarande lön :-)
Jag sa till dom att dom kanske inte får lika mycket som i går, men anstränger man sig och försöker och hjälper till så visar det sig! Absolut. Sånt får man ju tillbaka :-)
Nu ska ju My och William till sin mamma i morgon och vara där till fredag.
Så i veckan blir det lugnt. Viggo och jag ska softa lite, fika någon dag och besöka biblioteket.
Sen är det ju lov efter fredag!! :-D
När barnen kommer tillbaka så ska vi bestämma en vecko meny för lovveckan! Det tycker dom är kul.
Hmmm... undrar om jag ska tona håret. Genast. Blev sugen på det nu!
haha.
fast nej... blir stressigt... måste åka om ett tag... eller nej. Va fan. Jag hinner.
SÅ!
brb.
Så... klart om en halvtimme!!'
Barnen kom in nyss, dom har fått varm choklad och gelehjärtan som är kvar från Alla hjärtans dag.
I kväll blir det lugnt sen, barnen får gå och lägga sig i lite tid, får lite extra lång lässtund eftersom det är söndag, dom sov länge i morse så kan ju ha lite svårt att somna redan klockan 20 i kväll.
Sen behöver dom inte duscha och allt det där i dag som jag brukar vilja att dom gör på söndagar, för dom tvättade håret och så i går efter vi badat i badhuset.
Nä, bara slappning!
Jag ska till stallet en snabbis snart, sen tänkte jag åka till Venessa.
Sen hem till middagen.
Brödet jag bakade är snart slut, så behöver fixa nytt.
Barnen älskade morotsbrödet. Så bakar nog det igen. Dom käkade typ upp en hel limpa på en dag med lite hjälp från oss med, det var gott faktiskt :-)
Nä.... nu ska jag sluta svamla...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback