Funderar

Känns lite bättre nu.
Har legat i fred i sängen och läst lite och skrivit dagbok. Är skönt att vara lite i fred i bland helt klart :)
Har lite saker att tänka på och har en del som jag oroar mig för också :-/ Men är nog bara att låta tiden gå och se hur saker faller ut istället. Jag kan ändå inte göra något tror jag.

Barnens mamma vill byta vecka igen som sagt, och det får väl gå bra. Spelar egentligen ingen roll. Men hon vill byta så att vi byter barnen på söndagar i stället för fredagar. Vilket jag inte gillar.
För det första är det ganska skönt att byta på vardag för då kan dom gå hem till den dom ska efter skolan så man slipper skjutsa och så vidare. Men mest känns det dumt på söndagar eftersom man gör saker på helgen. Och så ska dom i väg på söndagen klockan 13, då kan man ju inte göra något eller om man åker bort osv och kommer hem lite senare. Blir så hattigt. Bättre att ha en dag som funkar bra att byta så barnen och vi vet att den tiden och den dagen kommer dom. Punkt.
Blir så krångligt annars. Helgen är ju så rolig, man passar ju på med att göra grejer liksom, men då har man bara en helgdag och möjligtvis en halv.
Även om man kan komma överrens att nu ska vi bort i helgen så dom kommer senare än vanligt till dej så känns det onödigt. Och eftersom vi inte kommunicerar vidare bra med varandra så känns det som att man vill slippa krångla mesta möjliga!

Vi får se hur det blir. Jag vill heller inte lägga mig i, men samtidigt är det mitt liv och min familj också. Så även om det inte är min biologiska barn så måste jag ju ändå få ha en åsikt.

Men Tomas får höra och se om det går att lösa på ett bra sätt. Hon vill ju byta av en anledning, så vi får se om man kan lösa det så alla blir nöjda.

I morgon ska bli en skojig dag.

Mina systrar har kommit hem från Thailand och har presenter till barnen så vi ska ses hos syster Jojjan i morgon klockan 13 så ska dom få sina saker :D Det blir skojsigt.

Sen klockan 14 ska vi alla åka till farfar, han fyller 90 år :) Vi har köpt en digital fotoram och lagt in massa bilder på barn och barnbarn och barnbarnsbarn. Blir nog en bra present :)

Sen ska vi väl handla lite på Willys när vi ändå är i norrtan. Blir till att fixa Shalle på morgonen!

Nu är det snart dags för Robinson!

puss på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback