Tummen är fri!!

Äntligen har jag fått tagit bort mitt gips!

Läkaren frågade hur det gått och så, och allt såg bra ut. Han frågade också hur det gick  att vara sjukskriven, och jag sa att det gick väl ok, men det var jobbigt att inte kunna hålla på i stallet som vanligt.
Då tittade han på mig med ett stort leende och utbrast: Men ridit på hästen har du väl förstås gjort ändå??

Haha, jag var ju tvungen att erkänna att de hade jag ju gjort. Men med en hand.
Han sa att visst kan man ta lite risker, men jag måste vara försiktig, senan ska fortfarande inte belastas, då kan den gå av. Det betyder att jag inte får bära med den handen eller dra i något osv.
Men det ska jag väl klara!

William och My är hos sin mamma så när jag kom hem var bara Viggo och Tomas här. Nu håller vi på att göra hemmagjord pizza!! Mumselimums!!


En jobbig sak är att mina pengar från försäkringskassan är förenade :( Så är i princip superfattig. Fick lite från jobbet, men det måste jag betala stallhyra och försäkring med. Vi klarar ju oss på Tomas lön ett tag, men jag vill ju inte be om pengar så jag hoppas verkligen att dom kommer snart! Ska ringa på onsdag och kolla med dom om dom inte hör av sig före. Vill åtminsonde veta!!!


Ska till stallet i kväll och kvällsfodra, så mockar och det då. Sen ska jag rida med Sofie i morgon!
Sen ska jag också baka ut min Hermankaka i kväll! Den är mumselimums!


kram på er alla!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback