Klockan är 8.00,

jag och Rocco har varit på promenad i skogen, tvättat en matta som han tyckte passade att pinka på i natt och så har vi ätit frukost. Nu ska jag ta en kopp kaffe!
Han har kissat inne en gång dom två senaste nätterna, visste väl att det var för bra för att vara sant i början ;) Så nu tar jag ut mattorna igen och kör på från här :) Det blir nog kanonbra snart.
Tomas tog ut honom på sista kissningen i går kväll/natt (jag hade somnat i soffan) och då bajsade han och Tomas trodde att han hade pinkat också (mörkt ute så svårt att se) men det kanske han inte gjorde, det förklarar ju såfall kisspölen inne.
Hur som helst, han är ju valp så lite sånt får man ju räkna med :)
Han äter hur bra som helst nu. Har köpt fodertillskott och laxolja som han får i maten också. Dessutom får han ju ett jättefint färskfoder (kött, vom, grönsaker nermalt och fryst i 'korvar' typ) som inte innehåller massa bukfylla som spannmål och liknande. Lite dyrt, men jag har ju bara en hund, och han älskar maten. Torrfoder som jag har också ifall man glömt att tina upp mat eller så, de vill han inte ha alls. Han är ju mycket medveten om vad han brukar få och det är myyyyyycke smaskigare ;)
Sen har min übersmarta valp lärt sig sitt och hopp. Han är så rolig, skulle börja lära honom tass, innan jag hinner säga något alls så har han gjort hopp och sitt 193846 gånger och skällt ut mig ordentligt för att jag inte ger honom godisbiten genast. Haha.
Nu ligger han och gnager på tuggben. Tog precis en fästing på honom, urk!! Har glömt att köpa fästingplockare, måste göra det genast. Är ju så svåra att ta annars. Och äckliga. Blä!!
Nu... ska jag göra kaffe och titta lite på tv. Sen ska ut och kissa igen och hänga ut mattan som borde vara färdigtvättad.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback