Vad bra allt känns... :)

Allt är så toppen :)

På onsdag ska vi åka och kolla på våran hundvalpis för första gången. Längtar såååå.

Kan ju faktiskt säga att familjen är sådär nöjda med pudelvalet, haha. Tomas tycker att det inte spelar någon roll vad det är för ras, det är ju jag som ska ha hunden. Han vill bara helst inte ha en jätteliten bjäbbig sak, som han säger.
Sen tycker han väl inte att pudlarnas frisyr är den finaste, haha. Han tycer ärligt talat att dom ser lite fåniga ut i tofsar och så, men det är det ju många som gör.
Hur man nu kan tycka det????? :-O

Skulle barnen få välja så skulle Viggo välja en Shäfer (?), My en chihuahua eller JR tror jag, William vet jag inte, men han tycker väl ungefär som My.
Jag gillar JR också eller SD gårdshund tex, men jag gillar pudel mest. Och jag har läst på så otroligt mycket, och jag tror en pudels temperament kommer passa vår familj perfekt.

Och sen ville jag verkligen inte ha någon hund som hårar. Jag villl verkligen inte ha det. Och pudlar hårar inget alls :)
Jag tror det kommer bli jättebra. Mellan pudeln är en perfekt storlek, sportig och tålig men ändå liten nog att lätt kunna bära/lyfta och smidig att ha med sig. Blir perfekt.

Jag hade många kriterier, för en hund att passa in på... Pudeln passar perfekt, den ska vara hos oss i förhoppningsvis många år, så det måste bli rätt!

Sen har jag varit noga med att välja föräldradjur, vill ha den till tävling och träning. Och den här valpens föräldrar har gjort superbra i från sig på tävlingsbanorna. Dessutom är mamman sanslöst fin och har gått otroligt bra på utställning.

Usch... jag längtar tills jag får lägga ut bild här på bloggen.. på våran egen lilla bebis.

Underbart! <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback