Dela lika

på barnbidraget när man har delad vårdnad känns rättvist.
Men det tycker inte den andra halvan. Såklart, behöver väl dom ynka pengarna. Vägrar man arbeta så.... *vissel*
Men rätt ska vara rätt. Man vill ju inte göra någon som jämt sätter käppar i hjulen för en annan en tjänst.
Vore det så att man fick något tillbaka, som lite sunt förnuft till exempel eller att det gick att disskutera och komma överens någon gång i bland så skulle vi kunna det låta passera. Men det går ju inte, så ska en vara tjurskallig så kan ju den andra vara det med typ.
Dock är ju barnbidraget inte inkomst baserat och med nya rättigheter för pappan sen ett par år tillbaka så behövs det bara ett papper för att det återigen ska bli rättvist.
Rättvist. Så ska det vara. Yepp.
Postat av: venessa

håller me, rättvisa!:) hon handlar ändå bara saker till sig själv för dom pengarna så ni har större behov utav den hälften!

u gooo girl ;P

2010-03-23 @ 21:04:19
Postat av: fia

Exakt! Barnbidraget är för barnen och vi har dom halva tiden och därför ska ju vi ha halva?? Vi tjänar ju knappast storkovan Tomas och jag liksom.



Nä, rätt ska vara rätt.



Har lite intressanta sms du ska få läsa, hahahaha

2010-03-23 @ 21:16:31
Postat av: anna

Helt rätt!

2010-03-24 @ 09:49:33
URL: http://annaofenix.blogg.se/
Postat av: ninnie

Nä precis rätt ska va rätt!!

Och särskilt i det här fallet, bjud inte den där idioten på ett enda öre!!

Asså jag bara känner att jag sitter och läser din blogg och pulsen ökar och jag blir så jävla arg!! Jag fattar inte hur en människa kan vara så totalt elak, och dessutom veta att det går ut över barnen, hennes EGNA BARN!!! Helt sjukt min värld, allas värld, utom hennes.



2010-03-24 @ 11:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback