Rätt eller fel?

Undviker att skriva sådana här inlägg. Men det är ingen smutskastning eller något påhitt. Bara ren fakta.
Så här är det!
Det började med att My och William skulle få åka utomlands med sin mor ifebruari.
Då tänkte min syster att hon kunde bjuda med Viggo på en utlandsresa eftersom det då kändes som att det inte skulle bli någon orättvisa mellan barnen, eftersom dom andra två ändå skulle åka med sin mamma.
Jojjan berättar detta för Viggo och han blir jätteglad, så alla barnen är glada.

Men sen så blev det ju ingen utlandsresa iaf för My och William. Spelar ingen roll varför egentligen.

Nu blev ju allt så besvärligt, för nu tycker min syster att det blir så orättvist att åka med bara Viggo, My och William har ju till och med aldrig varit utomlands och pratar mycket om det här hemme.
Min syster är väldigt rättvis och vill inte särbehandla My och William bara för att vi inte biologiskt är släkt, utan hon/vi vill att dom ska känna sig lika mycket välkomna och älskade i våran familj som Viggo är.
Därför bestämmer hon sig för att bjuda med även dom på utomlandsresan.
Dom känner henne väl, träffar henne ofta, har sovit hos henne osv, då det är knappast någon främling.
Men mamman säger nej. Dom får inte åka med.
Är så ledsen för deras skull :-(
Funderar på att ta lite sparpengar, åka utomlands innan valpen kommer med hela familjen, Tomas och barnen. Men hon säger väl nej till det med. Känns så otroligt orättvist.
Postat av: Helena

Brukar inte kommentera, men nu kan jag inte låta bli! Har följt din blogg ett tag för att se hur du har det nu och det låter som att du är lycklig och det gör mig väldigt glad! Nu kan jag inte säga att jag känner dig idag men det låter som att du försöker på alla sätt visa barnen kärlek och det verkar också som att du får en del tillbaka av dem... Nu till det som gjorde mig lite upprörd och det är att skulle mina barn bli bjudna på en utlandsresa så skulle inte jag säga nej! Om jag inte har möjlighet att ta med dem på en upplevelse för livet så skulle inte jag missunna dem om någon annan har den möjligheten, inte heller om jag vet att det är någon som man kan lita på! Men nu vet jag inte allt som sagt så jag kanske inte är den rätta att säga något...

Ta hand om dig och grattis på födelsedagen!

//Helena

2010-03-22 @ 13:55:35
Postat av: fia

Tack för kommentaren :-)

Jo det är verkligen svårt. Barnen känner ju min syster väl och hon är närmare 40 och väldigt ansvarsfull, hon har varit utomlands tidigare med mitt barn och med min andra systers barn också.

Så för mig, att säga nej till en sådan här grej för barnen, känns grymt och sååå himla elakt.

Anledningen var väl att hon inte känner min syster, och att hon tänkt åka med dom nästa vinter. Men det lovade hon dom nu också, med det blev ju inte av. Min sambo, barnens pappa, känner ju min syster och litar på henne, och barnen älskar henne. Det borde ju räcka som referens kan man tycka.

Får väl se om hon ändrar sig, men hoppas ju inte på mycket. Men jag är inte färdig med det här än kan jag säga.



kramar till dig och tack!

2010-03-22 @ 14:53:19
Postat av: venessa

mmm, riiiktigt löjlig e hon. Men inte förvånad, d e ju såhär hon håller på tyvärr....säger nej pga egoistiska skäl. Att hon inte litar på din syster e en ursäkt, för hon kan ju lätt lämna av sina barn till så gott som veeem som helst för att få gå ut o festa...ja du vet hur hon håller på.

Jag hoppas att dom tillslut kan åka, just om dom aldrig har åkt iväg! För hon kommer ju ALDRIG kunna åka iväg me dom om d inte e nån snubbe som betalar!

Hoppas du har haft en grrryyym födelsedag!!

massa kramar!!

2010-03-23 @ 08:35:01
Postat av: Mia

Vilken människa!! Snacka om ego, först sticka iväg själv utomlands och sen inte unna sina barn det när dom får erbjudande från nån annan.



Och förresten Grattis i efterskott, hoppas du fick en bra dag. /Mia

2010-03-24 @ 19:19:24
URL: http://miamcarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback