Tystnad

har det varit från mig!!!


Kort resume!

Utställning 31/10
Gick dåligt, fick nedslag på en tand och varken hp eller bir :( Blev mycket besviken då jag inte höll med alls.

Revanch två veckor senare, i söndags då Rocco kom etta i sin klass 4-6 månader med superfin kritik! Det var en valp till i klassen och det var faktiskt Roccos bror Lowe som uppfödaren visade.
Lina hade även med sig mamma Spookie så det blev en familje lek träff efter.
Det värker riktigt i hjärtat när man ser att Rocco fortfarande känner igen sin mor.

Kritik från söndagen:

Maskulin hanvalp, utmärkta proportioner, tilltalande huvud, vackra ögon, fin hals o överlinje, välburen svans, korekta vinklar, behöver stabiliseras i fronten, rör sig väl från sidan. trevligt temperament.





My och Rocco har börjat på valpkurs tillsammans och dom är skitduktiga! Båda verkar ha jätteroligt och dom fungerar ju superbra tillsammans.





Var på min första lydnadsträning i lördags, Rocco var underbar. Så fokuserad och väntade hela tiden på att jag skulle säga vad han skulle göra vid varje moment. Sååå roligt att se var det. Han är verkligen en fröjd att jobba med.
Tränaren kallade honom för 'kamp-pudel'. Han hängde i kamptrasorna och lydde min minsta vink i utbyte mot lite kamplek  <3<3<3





Barnen har varit hos oss några dagar extra och åkte till sin mamma i går, dom kommer tillbaka på torsdag som vanligt. Vad jag vet nu iaf :)

Vi köpte badkort för hela familjen ett helt år, så badhuset är numera väldigt välbesökt från oss.

Viggo har kompis med sig hem i dag och ville att vi skulle gå, men jag ville inte lova något eftersom jag jobbat natt och inte riktigt vet om jag orkar.
Men jag tror jag vill det, är det så så kan kompisen låna badkläder av oss så ringer jag hans pappa och kollar att det är ok!





I går var jag på www.roxenmosskincare.se och genomled en brasiliansk vaxning. Men så hemskt var det inte och ni, passa på och boka. Första vaxningstillfället är gratis om man bokar ny tid vid besökstillfället och jag antar att om man inte vill genomlida det en gång till så kan man nog boka en annan behandling då, hon har en del roliga saker :) Men jag är väldigt nöjd med resultatet än så länge och det var inte så pinsamt heller.

Det gick snabbt!




Min mobil är knäpp och det är inte säkert att jag får era sms, så får ni inget svar så är det förmodligen därför. Måste ringa och kolla vad som står på!




Men nu ska jag hem, har två till nätter sen!

Puss på er!
Postat av: Kerstin

Grattis till så fin kritik, och grattis på halvårsdagen lilla Rocco, hälsar brosan Prime.

2010-11-16 @ 09:02:48
URL: http://kerstinspudlar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback