Älskade Barn

I morse när jag kom hem från jobbet så hade jag planer på att värma upp det nybakade brödet och göra varmchoklad igen med grädde, men när jag öppnade dörren så möttes jag av Viggo, påklädd. Fick kramar och sen ser jag att My är upp också, stolta och glada så berättar dom att dom har ätit frukost, borstat tänder och hår och klätt sig i fina kläder. Så sööött.

William låg i sängen och fick lite extra skönhetssömn :) Han ville helst ligga kvar och inte gå till skolan, men så säger han ofta på morgonen. Nu kände han av halsen lite, är ju såååå många som är förkylda nu :( Men jag sa att han fick gå upp och dricka lite och äta om han vill och se om det släpper, just hals brukar ju kännas värre just när man vaknar. Och så var det nog. När han ätit lite så såg han mycket piggare ut och var glad för att gå till skolan :)

Efter att dom gått till bussen så låg jag och Rocco i soffan ett tag och tittade på Rock of Love, ett riktigt skitprogram som jag inte kan sluta följa ;)

La mig efter 9 någon gång och sov tills William kom hem från skolan, Tomas hade en utbildning att gå på så han hade åkt redan.

Viggo och My åkte till kompisar efter skolan, så Will kom själv.

Han kom in i sovrummet och sa att han ville ta ut Rocco och det fick han såklart, jag blev jätteglad, så slapp jag stressa upp ur sängen, Rocco vaknade ju såklart också av att dörren öppnades och blev lycklig över att se William.

Så jag låg kvar ett tag, William spelade lite DS efter att han och Rocco varit ute och jag gick upp efter ett tag, städade lite och dammsög golvet.

Tomas kom hem strax efter 16, jag gjorde i ordning kyckling i currysås med ris och wokgrönsaker, William tyckte det var jättegott :) Dom andra två åt hos sina vänner.

Sen var det dags för fotboll! Tog med ombyte till Viggo, hjälpte William att klä om och så åkte vi i väg. Mötte Viggo där, kollade lite och sen gick Tomas och jag till hans föräldrar med Rocco som busade och lekte där och på vägen dit.
Pratade ut lite med Lena vilket är väldigt skönt i bland då hon är så klok och förstår mig. Känns tryggt <3

Sen kom pojkarna dit, dom tog ett bad tillsammans i badkaret, Tomas åkte och hämtade My och släppte av henne vid Karaten. Mycket köra barn till träningar nu ;) Men det är bara så kul.
Sen mötte vi henne där i slutet, hann inte titta, var tvungen att gå med hunden och så, men ska kolla på söndag, visserligen hennes mammas vecka då, men får hon bara komma dit så ska jag titta och några andra på klubben där skulle ha med sig dräkt som My skulle få prova och då eventuellt köpa :D Det har hon tjatat om!
Och faktum är att hon typ är den enda som inte har dräkt så jag förstår henne!

I morgon iaf, då åker dom till sin mamma, jag och Rocco ska på ringträning i Arninge, egentligen ville väl My följa med, men är ju första dagen hos hennes mamma då så det funkar nog inte.
Men sen skulle dom komma tillbaka till oss redan på fredag och sen ska vi ju på utställning på lördag :D :D och jag och Rocco ska även i väg till en utställning på söndag också!! Tjohej!!! Då skulle även min kusin dit med deras mops och mamma och moster anitah skulle åka dit och titta, så My var ju sugen på att åka då med, men hon ska tillbaka till sin mamma på lördag vad jag vet, så hon kanske får nöja sig med en utställning!
Iallafall så är det en särskild klass som heter 'Barn med hund' som hon och Rocco ska ställa upp i. Ska bli roligt att se.
Tyvärr känner jag att jag inte låtit henne träna tillräckligt då jag har så konstiga tider nu när jag jobbar natt! Men ska nog gå fint ändå, hon har så bra hand med lille Rocco.


Jag har tränat en del iaf med Rocco, att han ska ställa upp fritt  och så. Det kan han, om jag har pipdjur! Jättefint, tittar upp på mig och vaggar med svansen, men när jag springer med honom med pip så blir han tossig och är som en pingpong boll i snöre :S Men har jag godis så svävar han fram, men då ställer han inte upp fritt, utan han sätter sig ner och gör alla trix han kan utom just att ställa :S :S Så... godis eller pip????
Ska prova lite på träningen i morgon så får vi se! Och sen ska jag ha båda med mig så får jag väl se hur taggad han är!

Ska bli riktigt spännande!!!


Iaf, det här är sista natten... Så i morgon är jag ledig!! :D
Rocco och jag ska gå på hund promenaden och sen då ringträning på eftermiddagen. Sen har Tomas och jag bokat in en riktig myyyyyyskväll! Har inte haft en ledig kväll tillsammans på över en vecka! Så nu längtar vi efter varandra riktigt mycket.


Nu ska jag surfa runt lite! Puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback