En dag med hunden

återigen.
Är så lycklig med Rocco, vi har så roligt tillsammans :love:

Låg och halvsov i soffan till 11.30, välbehövligt efter bara två timmars sömn i natt inklusive mardrömmar.
Gjorde kaffe åt Tomas och väckte honom sen. Han var trött, har ju jobbat hela natten. Men han skulle som sagt in på ett möte/utbildning på jobbet. 

12.15 åkte vi hemifrån. Han släppte av mig vid Arkadien och jag såg 'mina' hundpromenaderskor gå bortåt, jag var visst sen!! Men Rocco och jag sprang i kapp :)

Gick cirka en timme, hundarna lekte och var så glada. Hon som har djuraffären vid Ica mötte upp oss halvvägs också, passade på att fråga om rundsytt läderhalsband som jag vill ha, ev med halvstryp så man kan bara trä det över huvudet. Man passar ju ändå in halsbandet så att det sitter perfekt när kedjan är åtdragen, så något stryp blir det ju inte. Sen gillar jag att kedjan 'låter' lite, hunden hör när man korrigerar med kopplet och får en chans att reagera snabbare :)
Hur som helst så tyckte hon att det var onödigt att handla ett av läder nu, han kommer ju eventuellt att växa ur det, så hon rekommenderade ett ställbart i nylon istället. Bestämde att jag skulle komma ner senare på dan.

Efter promenaden så gick jag till Birgittagården för att hämta bilen som Tomas ställt där. Åkte hem. Kommer hem och ser att jag glömt nyckeln inne och Tomas låste med sin nyckel när vi åkte :mad:

Åker tillbaka till Rimbo, hämtar nyckeln hos Tomas, åker till Ica och handlar lite mjölk och frukt typ, träffar Sofie därutanför och vi pratade väl en halvtimme eller så :) Sen åkte vi upp till djuraffären och fick med oss ett halsband hem som nästan var gratis :D Blir perfekt tills han vuxit klart.
Hittade dessutom super fina läder koppel i super skön och mjuk kvalitet. Sånt ska jag köpa sen!

Sen åkte vi hem, när jag körde in på vår parkering så hittar jag min nyckel, hade inte alls glömt den hemma :mad: Nåväl, in med hund och grejer. Han dyker ner i korgen så här och ligger så restföljande timmarna

 

Sen ringer Tomas efter ett tag och vill bli hämtad i Rimbo. Ropar på Rocco, han öppnar ett öga och kisar på mig men rör inte en fena, lockar lite, men han gäspar, rör lite på sig, sen ramlar ihop och somnar. Jahapp, han får väl vara kvar hemma då!

Åker och hämtar och sen direkt hem igen. Möter en lugn och trött Rocco innanför dörren, han hörde nog bilen komma, han hälsar snabbt på oss och sen stupar i bädden igen. 

Han är så underbart duktig. En fröjd att ha med sig. I djuraffären var det en hund han inte kände och två hundkompisar till honom, ändå går han så fint med mig, sitter snällt och provar massa halsband med fokus på bara mig <3 Sådan liten mönsterhund!!

Nu ska jag göra lite mer kaffe till mig, Tomas vilar. Han har ju två jobbnätter kvar. Viggo földe med kompis till skolan och han skulle få äta där och åka med dom till fotbollen. Sen fick han gå med dom hem efter, för föräldra mötet börjar precis när fotbollen slutar och jag hade tänkt att ta med mig Viggo, men då berättade kompisens mamma att barnen inte skulle följa med, men hon sa att VIggo gärna fick vara med I medans :D Så snällt!

När vi var på Mys föräldramöte förra veckan så skulle ju hon vara med, så trodde det var samma nu, men icke! Skönt iaf att han kan gå till I, så slipper jag köra hem honom igen innan mötet, blir så mycket körande fram och tillbaka ändå!!!

Sen kom Roccos kalas-fluga som jag beställt ;) Titta så fint, typ 10-15 spänn på mitt älskade ebay.

Postat av: Alexandra Möller

Tack så mycket! :)

Ja visst är det du som känner Lina? :) Supergullig vovve har du, blir lite avis! Ha det så bra du med!

2010-09-08 @ 19:09:12
URL: http://molleralexandra.blogg.se/
Postat av: venessa

ååhhh så söt me fluga!!:)

hör av mej senare. Tror ja hoppar festen ikväll, jobb imorgon o börjar bli sjuk:(

men vi tar en vin kväll nån kväll istället! O sofie får gääärna va me:)



Ha d skoj i kväll babe!

kramar

2010-09-11 @ 11:43:27
URL: http://venessanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback