Hundcafét igen

I dag möttes vi som går hundpromenader tillsammans lite tidigare än vanligt, 10.30 och åkte till Norrtälje.
Parkerade bilarna vid Vigelsjö skola och gick en härlig promenad med hundarna förbi stallet och förbi Lommarbadet. 

Tolv hundar var det, dom lekte, rusade, badade, brottades och hade såååå roligt. Är såååå glad att jag fick höra om dom här promenaderna, helt underbart! 
När dom rusat av sig det värsta så gick vi till Hundcafét. Fikade medans hundarna lekte vidare. Kom in en stor Labbe och en Rotweiler, Rocco blev lite osäker först, han har inte träffat många stora hundar, men han kom över det och hälsade och alla lekte vidare.

Vid 13.45 gick vi därifrån, promenerade till bilarna och åkte hem.
Mötte upp Viggo efter skolan, det krånglar fortfarande med hans skolskjuts när han slutar sent :/ Ringde dom som kör skoltaxi men dom säger att skolkontoret på kommunen mailat att Viggo inte är berättigad till skolskjuts när han slutar sent (vilket hon tyckte lät jättedumt eftersom han åker när han slutar tidigt?!) är konstigt, för när Tomas ringde skolkontoret och pratade med A.W som mailat bussen så sa hon att han skulle få skolskjuts.

Sen träffade jag My när jag var på skolan och hon sa att hon fått busskort till SL buss, så då är det väl så då, då ska VIggo också få det så får dom åka SL buss hem i stället då. Dumt.
Men ska ringa den där A:W i morgon. DÅ ni!!


My ville ju också ha skjuts hem, men hon hade ju cykeln och skulle hem till sin mamma, hon har ju en vuxen cykel, så jag sa att den går aldrig in, men hon liksom, SNääääääääääälla!!! Ok då säger jag, vi försöker, men får den inte alls plats så måste du tyvärr cykla.

Fällde ett säte i bilen och tryckte in cykeln, det gick! Bakluckan fällde jag ner men gick inte att stänga helt, men det fick gå, skulle ju bara genom Rimbo. Så det gick bra till slut :)

Väl hemma så var Rocco helt slut, han har sovit större delen av dagen, lagade raggmunk och sen fick Viggo en glass till efterrätt.

Han ringde kompis och dom ska leka i morgon, hemma hos kompisen efter skolan. Han ville gå på fotbollen, kompisen gör också det, så jag får ringa dom i morgon och se hur vi gör :) Sen är det föräldra möte precis när fotbollen är slut, så han får väl gå några minuter tidigare och vara där i sina fotbollskläder då. 

Annars är allt lugnt nu, Viggo sover och Tomas har åkt till jobbet. Lägger inte lite bilder från dagen på hundcafét.
Mopsen Morgan
Mellan Schnauzern Moa
Toypudeln Jamie och Mopsen Morgan
Mopsvalpen Una
Jamie och Rocco
Una
Jamie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback