Krabban

William och Viggo har ju en krabba. Den har bott i en plasback typ med växter och grus.
En dag var den borta :O

Rymt! Har letat och letat. Bakom diskmaskin och under saker, men nowere to be found :(

Nu, tre veckor senare, Tomas och jag ligger och kollar på Solsidan i soffan. Hör ett prassel från ritlådan som står i ett hörn på golvet i köket.

Tror att det är en mus som tagit sig in utifrån. Tomas tar ett vedträ till min stora förskräckelse och jag tar en bytta och inbillar mig att jag ska fånga in den och släppa ut den innan Tomas slår ihjäl den!!

Men det var krabban!! :O Fångar den och nu ligger den i tryggt förvar i en GB glass burk med lite vatten och så.
Den såg helt torr ut, helt otroligt att den har klarat sig utan mat och vatten framför allt så länge.

Så nu ska William och Viggo möta mig efter skolan så ska vi se på djuraffären om dom har små terrarium så den kan bo säkert hädanefter.

Glada blev dom iaf :)




Nu kom barnen in, dom har missat bussen :S Ska köra dom.



Puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback