Hundprat... :)

Har sovit länge i dag.
Ska jobba i natt nämligen. Är skyldig en natt, så nu blev det att jag får jobba med Tomas :) Barnen skulle få sova hos farmor.
Blir bra.

Så har inte gjort så mycket hemma här... Rocco är ute och leker med Viggo och hans kompis I, William spelar tv-spel med sin kompis A :) My är i skolan än.

Har tränat några minuter med apporten, går skitbra så den ska jag väl inte behöva oroa mig för.
Dom har gratis öppen tränarledd träning nere på klubben i kväll, funderar på om jag ska åka. Skulle vara roligt.
Känner inte så många än, men alla är ju trevliga och goa. Och jag kommer spendera mer tid där nere, så är väl bara att komma i gång ;)



Då kan jag få lite tips och råd med. Sen är ju träning tillsammans med andra alltid bra, då kanske man kan få passa på att köra platsliggningen, han ligger kvar, men skulle gärna kolla ett par gånger till nu inför tävlingarna. Vore synd att missa på en sådan grej.

Dom ska alltså ligga brevid minst tre andra hundar, 5 meter emellan, ligga kvar när jag går i väg, stannar inom synhåll, i 2 minuter.

Vi gjorde det ett par gånger i ridhuset i vintras och jag har för mig att det gick bra.
Sen ska jag kolla att tandvisningen sitter, eller att han låter det göras utan att röra sig. Men det tror jag, han är inte så fisig me sånt.

Så här trött kan man vara efter träning.... :)


Bestämmer mig nog för att åka i väg till klubben... Blir roligt! 



Postat av: Lina Moe

Det vore roligt att träna ihop framöver! Jag har ju säkert massvis med tips att ge dig efter så många år i lydnadssvängen :) Och jag behöver störningen för Spookie!

2011-04-06 @ 23:32:54
Postat av: fia

Gärna det Lina! Vore jätteroligt. Spookie är den ultimata störningen för Rocco. Han är ju helt galen i sin mamma, så tokig är han inte i någon annan hund, det är något speciellt där verkligen <3<3

2011-04-07 @ 00:00:58
URL: http://fijjasegna.blogg.se/nya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback