Jultidningar

Jaha, så damp jultidningarna ner i brevlådan!

Ungarna blev lyriska och ville sälja, jag sa nej som jag gjort i alla år.

Men sen efter ungarna lagt sig i går så pratade jag och Thomas och kom fram till att dom får prova i år :)
Dom blev väldigt glada i morse :)
William klokt nog tackade nej för han trodde det skulle bli för jobbigt ;) Han har iallafall självinsikt, haha.

Men Viggo och My ska sälja :) Då kan dom gå tillsammans vissa dagar efter skolan och lite så :) Blir skojigt. Hoppas dom får mycket sålt :)

Dom har precis åkt till skolan, dom missade skolsljutsen så då tog dom vanliga bussen istället, duktiga ungar <3 Gick toppen.

Sitter och glor lite tv. Bakda morotsbröd i går kväll, mumsgott :) Och nyttigt, bakade det på dinkel.


Har gått ner ett par kg. Vet inte exakt hur mycket jag vägde när jag började, men som sagt, minst 1,5 kg har jag gått ner iaf :) På en vecka alltså.

I kväll blir det dock inte till att sköta sig, för då ska vi på kräftskiva hos Ninnie och Andreas :D :D
Och min förkylning är bättre :D Inte alls lika snorig när jag vakna i morse, bara ganska ;D Lite retig i halsen, men mycket bättre. 

Somnade sent i natt, runt 3 tror jag. Så tänkte försöka sova en liten stund till nu medans ändå barnen är i skolan, vill ju inte bli jättetrött i kväll :) 

Barnen skulle ju vara hos min mamma i kväll, men sen bestämde My med en kompis att hon skulle sova hos henne, så det blir bara killarna som åker till mamma.
Hon skulle hämta dom sen, så himla snällt, hon skulle passa på att åka förbi min mormors och morfars grav som ligger på kyrkogården i Rimbo. Tänke skicka med Rocco också, slipper jag ta med honom i kväll, Ninnie och Andreas har katter som har tydligt visat sitt missnöje när Rocco var där en gång, hehe, så jag tänkte bespara missarna det! Dessuom kommer vi ta taxi hem och jag vet inte ens om man får ha med hund då??

Hur som, mamma och dom gillar och ha Rocco och Rocco älskar att vara där, dom har ju hans bror Colin så dom leker ju non stop och har så himla roligt.

Så.. nu ska jag krypa ner i sängen en stund till så det blir av, tror jag kan slumra en stund.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback