Jobbnatt... igen...

men sista för den här gången :)
Skulle egentligen jobba i morgon också men fick byta bort den eftersom vi åker till Örebro torsdag förmiddag, blir lite väl jobbigt om man jobbat natten innan, för när vi kommer fram så ska det ju badas hela dagen :D

Ska bli så himla roligt! Är så otroligt roliga vatten rutschbanor där.


I dag sov jag länge, sov väldigt bra, som jag misstänkte att jag skulle göra :)
När jag vaknade så var William och My hos en varsin kompis och Viggo satt och slappade med Tomas.
Vid 17 tiden så åkte Tomas och hämtade barnen och jag satte i gång med middagen, blev fiskgratäng i dag.

Barnen ville ha hamburgare men jag hade ingen köttfärs hemma så vi bestämde att vi skulle grilla hamburgare i morgon, syster Jojjan skulle komma förbi då och vi ska stor handla innan, så då kan vi handla till det. Är ju gott :)


Skulle väl bli bra väder eller?? :D

Vid middagen diskuterade vi månadspeng. Dom vill ha mer ;D Särskilt My, och jag är lite redo att hålla med, hon kan behöva lite till. MEN då vill jag att dom hjälper till lite hemma. 

Nu får alla tre en 100 lapp i var i månaden. För det så gör dom inget direkt förutom att städa sna rum på begäran från mig ;)

Men jag kom på att vi skulle skriva ett 'schema' för varje vecka, varje dag ska det finnas ett par sysslor man kan göra som har olika penga värde, typ tvätt, gå med sopor och så, vissa dagar dammsugning och städa toaletten, låga belopp men gör man fler saker så blir det ju pengar till slut. 
Man kryssar det man gör och sen får man betalt när veckan/månaden är slut. Gör dom det inte så gör jag det och så stryker jag den sysslan bara.

Ska börja knåpa ihop ett shema med barnen sen som passar alla.

Att ha bestämda sysslor som dom ska göra vill jag helst inte, för då blir det att dom glömmer och man måste tjata och det blir så lätt tjafs.
Så nej, det här kan nog funka. Vill dom ha lite extra pengar så får dom jobba, vill dom inte så slipper dom, dock så måste dom städa sitt rum och lägga in sin tvätt i sina lådor ( som jag sorterat och vikt) och för de får dom sin 'grnd' månadspeng.

Kan bli bra :)
Ska testa en månad så får vi se.

Tar mer än gärna emot åsikter eller tips!!! :)

Nog om det!

På kvälllen kom Tessan och Roger över på en snabbfika, alltid trevligt med lite spontana besök :D
Vädret var ju helt okej på kvällen så vi satt ute och babblade tills klockan blev för mycket, dom åkte hem och jag plockade ihop mig själv för att åka till jobbet :)

Så.. nu sitter jag här :) 

Längtar som tusan tills på torsdag!!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback