Rocco-träning

I dag ville Tomas hänga med oss och titta lite när vi tränade. I går gick det så himla bra på agilitybanan, så jag ville gärna visa.

Tänkte testa Norrtäljes lokala kennelklubbs bana, för knivsta bk är det lite långt till och det skadar ju aldrig att byta miljö. Så vi åkte dit, ligger bara 5 minuter från rimbo.

Men irriterad blev jag när jag kom dit. Fanns bara tre bommar till hindren, i tunneln (fanns bara en) fanns det ett jättestort myr-bo (blä) och planen var typ oklippt.
Så ja, hur går det att träna en hund när man redan är irriterad när man startat? Svar : dåligt.

Rocco blev långsam och försiktig och lite låg. Så det var bara att lägga ner, han tände till när han fick hoppa och svänga lite tight och springa, men annars sa han inte mycket.

Aja, vi struntade i det då, för jag kände att jag blev mer irriterad när han blev långsam, stannade efter varje grej och tittade på mig (typ ber om lov att springa till nästa hinder) så han var ju märkbart störd av mitt humör trots att jag försökte dölja det.

Dock så håller jag mig till bruksklubbarna tror jag ;)

Vi gick en promenad istället.  Det var trevligt. :)


Sen åt han massor i går! Kors i taket, en portion vom og hundemat och sen två kycklingklubbor på det! Hej och hå!

Naturligtvis ville han inte ha frukost, det hade jag kunnat räkna ut, men hoppas han äter i kväll igen. Han är sååååå tunn i maten, men om han kan äta en portion voh om dagen och sen några kycklingben så blir jag jättenöjd.

Nu ligger han och sover. Han har varit trött i dag, så det spelade väl också in på träningen, kanske lite träningsvärk sen i går? Hoppade rätt många hinder ändå och vi har ju tagit det lugnt några veckor.

Aja, i morgon blir det promenad med bästa Tessan och hundarna hoppas jag, sen kanske bk på fredag eller i helgen :)


Köpte en bag in box vin, som smakade illa :( Otur. Brukar gilla dom där som står vid en särskild hylla, hihi, men men, den här föll mig inte i smaken!

Nu kaffe och mys i soffan!

Puss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback