Godmorgon!

Japp, i dag tog jag en låååååång sovmorgon. :) Kom på att jag ska jobba i natt, bytte ju bort min natt i fredags :)
Var upp en snabbis i morse bara och hjälpte Viggo med att fixa hans hår inför skolfoto.
Han hade klätt sig så fint. Sina chinos och sin LaCoste pike tröja. Han stod inne i badrummet och kammade sig när jag kom och hjälpte honom <3


I går när killarna var ute och hoppade studsmatta så hörde jag att ngn av dom var på väg in och grät! Viggo! (händer typ aldrig, han är en tålig kille ;) ) det rann blod från näsan och kom lite ur munnen också, jag höll på att dö!:O 
Då hade han knäat sig själv på näsan när han skulle göra en volt på mattan.

In på toa och torka rent, kolla och trösta. Det slutade blöda ganska fort, blodet i munnen kom från näsan som tur var iaf. Riktigt läskigt, men gick över fort. Dock var näsan öm hela eftermiddagen. Frågade om han inte ville vara hemma från fotbollen eftersom jag misstänker att man börjar blöda lätt igen om man anstränger sig? Men när det började närma sig att åka dit med William så ville han spela. Och det gick jättebra, inget mer näsblod iallafall.

Usch det gör ju så ont att slå i näsan, och det var tydligen en riktig smäll. Som sagt, han är otroligt tålig. Men ingen blåtira i dag iallafall, hihi, risken är ju att man kan få det när det blir så där. Hade ju inte varit jättekul på skolkortet ;)


Så, nu ska jag tvätta lite. 
Har ätit brunch, sallad. Perfekt. Fortsätter att gå ner i vikt :) 

Åt visserligen en tredjedels pizza i går på lunchen med Sofie och Linnea, men åt bara lite sallad på kvällen till middag då istället ;)

En annan sak! Jag får en ny arbetskamrat nu, min förra har gått i pension. Och jag har ju velat ändra mitt schema, halva nattstyrkan jobbar mellan 21 -06.40 andra halvan 21.20 - 07.00.
Jag jobbar ju det senare passet, vilket är bra, för man hinner titta klart på program som är mellan 20-21, haha. Men jag kommer hem lite sent på morgonen ibland för att väcka och hjälpa barnen. Men nu har jag fått bytt schema :D :D  Så nu kommer jag börja tidigt, sen börjar jag en dag senare med, tror det blir bättre för Thomas och min ledighet tillsammans dessutom.

Är väldigt glad för det iaf. och jag är glad för min nya jobbarkompis. Blir nog roligt.

Men nu! Tvätt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback