Kväll...

Nu ligger alla barnen och dom toksomnade direkt. La sig lite senare för alla tre ville absolut se mitt favoritprogram, Hollywoodfruar! Så okej då :)

My är lite snuvig och hade huvudvärk på kvällen, så hon har tagit en alvedon och somnat hon med. Hoppas hon är pigg i morgon.
Nu är det ju så med dom här barnen att dom vill ju vara sjuka för att få vara hemma och softa i stället för att gå till skolan ;)
Men jag är inte riktigt med där. Är man inte apförkyld, eller har feber eller huvudvärk så tycker jag nog att man kan gå. Sen om man har varit förkyld en längre tid så kan det nog vara läge att vara hemma och vila upp sig ett par dagar, men som sagt, lite rinnsnuva... nja!

Men sen kommer jag från en familj med extremt hög arbetsmoral också, men det kan jag säga, har man extremt mycket nytta av sen i livet.

Blir galen på sådana som är sjuka jämt och håller på att fjompa sig om det ena och om det andra. Blir tokig på folk som sjukanmäler sig och sjukskriver sig för att dom har kännt efter på tok för mycket. Nej, i med ett par alvedon, ett glas multivitamin (ev en treo om det är riktigt illa ;) ) och stå ut.

Sen behöver man ju inte vara lika hård med barnen, haha. Men jag försöker oftast få i väg dom och säger att dom kan ringa hem om dom blir sämre i skolan, för oftast är dom bara trötta och då känner man sig ju sjuk om man har en liten förkylning i kroppen.
Kommer man upp och så ur sängen så brukar man ju känna sig bätte rätt fort. Förhoppningsvis :)

Håller tummarna att hon inte har feber imorgon i allafall, så får vi se vilket håll förkylningen har tagit. 

Nu är det dags för mig att hoppa in i dusch, sen ska Thomas och jag mysa till ett par avsnitt av True Blood! :D

Så härligt att familjen är samlad iaf :love:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback