Middagen...

köttfärslimpan blev verkligen supergod :D

Hittade på lite eftersom, men här kommer receptet på ett ungefär, ni går klura ut måtten själva.... 

ca 500g köttfärs
1 ägg
ordentligt med ströbröd
ca 1 tsk soya (går ju att ta salt som vanligt ist)
ca 1 msk viltfond
½ gul lök finhackad
½vitlöksklyfta
Grönpeppar (min nya favorit)

Blanda noga, blanda sen i
soltorkade tomater (så många du vill, skärda i mindre bitar)
½ paket fetaost i bitar

Sen gjorde jag en god brunsås.
Men jag hällde i, smakade av, hällde i, smakade av, så jag har ingen kolla alls på måtten.
Men jag använde
2 dl vatten
1 dl milda mat
soya
grönpeppar
ett par tsk svartvinbärsgele
Supersmaskigt!

Viggo älskade det och han hade kompis med sig, båda åt två ordentliga portioner :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback