.T.R.Ö.T.T.

På jobbet än... Så trött.

Nu längtar jag bara hem till Thomas famn, eftersom det var så surt i går. 
Men bara ett par timmar kvar :)

Ska bli mysigt att komma hem som vanligt, fika lite med barnen. I går morse när jag kom hem, så hann jag inte sitta ordentligt med dom för jag var tvungen att rensa klart min himla svamp, haha. Men han ju prata lite och så, men sen satt dom i soffan och fikade, medans jag stod i köket, för köksbordet var ju fullproppat med svamp på torkning, men nu är det tomt så i dag kan vi sitta där tillsammans. Gillar det mest av allt, att sitta allihopa tillsammans runt köksbordet <3

Minns inte så mycket av det från när jag var liten... Att vi satt alla tillsammans. Men det kanske vi gjorde? Men jag vet inte, min äldsta syster frlyttade ut när jag bara var 6-7 år, min andra syster flyttade väl ett par år senare, frågan är hur mycket dom var hemma vid middagstid innan det, ungar i äldra tonåren liksom.
Minns mest att jag satt själv? Men jag vet inte. Jag kanske minns fel....

Men det är väldigt mycket som jag inte minns från min barndom iofs.

Men en sak kommer jag ihåg, när man vaknade och mamma var hemma, radion, en gammal ful men bra radio (kasettbandspelare) stod jämt på, med den där 'ring så spelar vi' eller vad det hette? 

Hon hade alltid lagt fram rena kläder till mig på köksoffan, gjorde smörgåsar åt mig som jag åt med ett glas mjölk till. Hjälpte mig att borsta ut mitt långa, tjocka lockiga hår. Alltid noga med att jag var ren och fin. 

Minns också att mamma bakade världens godaste kanelbullar. Fanns alltid det i frysen. 
Men det var när jag var liten. Hon hade mycket tid då tror jag... Tror hon jobbade typ halvtid eller så när jag var liten.
Sen började hon jobba mer när jag blev lite större. 

Jag fick en egen nyckel hem när jag blev 9 år. Då skulle jag få börja gå hem efter skolan och vara ensam en stund istället för att gå hem till min dagmamma.
På nyckeln satt det en jättefin nyckelring med en My little Pony på.

Det bästa var att då skaffade vi våran katt, vår första katt. Så han mötte mig i dörren när jag kom hem från skolan.
Finaste Jocke. En stor röd-vit tabby. Den bästa katten som fanns. Han gick med mig i koppel ute som en liten hund :love:

Jag älskade den katten. Han var nog mitt allt tror jag... Kan sakna honom än i dag.


Usch nu blir jag riktigt sentimental... Önskar att jag mindes bättre.

Nu vill jag bara hem och krama om barnen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback