William

I dag kom det bara två barn hem från skolan. William var inte med.
Jag var ute i skogen och plockade svamp men hade mobilen med så Thomas ringde mig och frågade om William skulle till någon kompis efter skolan och det skulle han ju inte!

Så Thomas åkte i väg och jag gick direkt hem och försökte ringa William lärare (som inte har något mobilnummer så det var lönlöst) sen ringde jag skolans personalrum men där svarade ingen, sen försökte jag ringa Viggos lärare men hon svarade inte heller :-S 

Thomas åkte och tittade vid busstationen och sen upp till skolan och sen till farmor, men ingen William.
Då började man bli rejält orolig!

Men då ringde William mig!

Då var han i skolan :-D Han hade missat bussen, så då hade han gått till skolan och ringt men då hade ingen svarat hemma, jag var ju i skogen och Thomas var ju och mötte barnen vid bussen. Så då hade han gått till farmor som bor precis vid skolan, men där var ingen hemma, sen hade han gått upp till skolan och ringt igen :)

Så allt gick bra. Tillslut :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback