Alla hjärtans dag :)

I dag är en trevlig dag :) Alla hjärtans dag.
Men jag tycker nog att man inte ska göra för stor grej utav det med massa presenter och så. Snarare ta det som en dag att umgås lite extra, äta lite godare och ha det mysigt.

Så jag har förberett en tre rätters middag ;D 

Fick lite kött av mamma förra veckan (dom brukar köpa typ en halv kalv på vinterns så dom har frysen full) så tänkte göra det köttet till huvudrätt med potatisgratäng. Det köttet är på dikalv, uppfödd och slaktad hos mammas granne, så ekologiskt som det kan bli. Och gott är det.

Förrätt blir räksoppa, självklart så har jag kokat fonden på räkskalen ;D och till efterrätt så har jag gjort mjölkchokladpannacotta som står och stelnar nu i kylen.

Ska bli riktigt mysigt :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback