Tränat!

Med hundarna alltså.

Jättebra pass :) Är riktigt nöjd. 
Var där en timme och Rocco orkade hålla på länge! Superduktig.

Svängarna gick betydligt bättre än jag trodde. Nu koncentrerade jag mig också på att gå rakt och försöka titta framåt, inte bara ner på hunden. 
Han flyter ut lite, men inte alls så svajjig som han varit. Snabb och lätt på foten och hamnade snarare före än efter nu. Riktigt nöjd.

Inkallningen gick jättebra. Ingen tvekan alls.
Hoppet går superbra. Om det är något den där hunden älskar så är det att hoppa. Min knasboll. Haha.
Tränade lite på ståendet. Går sådär. 

Fick även till en platsliggning med en annan hund som var där och tränade. Nikki låg också, men hon låg bara kvar i ca 15 sek sen sprang hon till mig ;) Perfekt störning. Haha. Hundarna låg fint kvar ändå.

Maria som äger hallen pratade om en tjej som ska komma och hålla en kurs i lydnad. Den vill jag med på. Hon skulle höra av sig till mig om detaljer. Spännande. Kan önska mig lite pengar till kursen i födelsedagspresent :)

Nikki går lös med i hallen hela tiden. Bryr sig inte om dom andra hundarna alls, bara hänger med mig och Rocco. Så duktig. Man kan parkera henne på en filt under en stol eller så också om man vill, hon gillar det så då ligger hon kvar :)

Höll på lite med henne emellanåt, Rocco fick ligga vid sidan om och vänta medans. Bra träning det med. 
Tränade lite utställning med henne och lydnads hindret, hihi. Och ett agility hinder :)


Men nu ska jag laga lite mat. Sen ska Viggo på fotboll och medans den är så ska Thomas och jag promenera med hundarna. Dom är rätt trötta nu visserligen, men tror nog dom orkar med :) Lillan kan ju få åka i famnen en bit om hon vill.

Kyckling i tereyaki sås blir det i dag. Med svamp, brocccoli och råris.

PUSS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback