Huvudstaden :)

I går var en produktiv dag, sådana gillar jag.
Tomas har jobbat hela veckan så då har jag somnat tidigt på kvällarna, sen går jag dessutom på diet, så jag har varit trött. Ligger på 1200-1300 kcal / dag, men är det alldeles för lite kanske. Tröttheten kom ju som ett brev på posten. Fast jag har ju varit jättepigg på dagarna, men somnat kl 21-22 varenda kväll och stigit upp kl 7. Pigg. 
Det kanske bara är så normala männsikor gör :O Fast jag gillar att sitta uppe sent på kvällarna.. Jaja. Kanske får öka till 1500 då... Borde ju fungera det med!

Hur som helst, i går så gick jag upp klockan 7, Hundarna tog sin morgon kiss på tomten, sen fick dom frukost och vila magen en timme medans jag pluggade ett kapitel i engelska och gjorde ett grammatik test i svenska.


Det har gått bra att plugga faktiskt, behöver bra betyg och det kändes helt omöjligt första veckorna. Men jag har fått C (VG) på min novellanalys och B (mellan VG o MVG) på mitt förra engelska arbete och engelska arbetet som jag gjorde sist fick jag A (MVG) på :D Är rätt stolt faktiskt :)
Hade ju så gott som helt ofullständiga gymnasiebetyg, det är ju inget att vara stolt över precis, men jag gör bot nu. Har sökt nya kurser till nästa termin, svenska b och matte b.
iomed mitt nattjobb så går det ju bra att plugga på distans och fortsätta jobba.
Att jag inte började tidigare!!!

Hur som helst, efter mitt pluggande så tog hundarna och jag en lång morgonpromenad, 1.5 timme i rask takt. Är fortfarande så imponerad över hur mycket Nikki orkar med sina små ben. Blir ju värsta powerwalken för henne. Det var varmt ute, men lite blåsigt och geggigt. Men klarade oss utan regn iaf.



När jag kom hem så bakade jag bröd, vanligt vitt rostbröd och ostfrallor. Blev jättegott :)
På eftermiddagen sen så åkte Nikki och jag in till Stockholm för att hälsa på Mimmie och hennes supersöta kattunge.
Det är ett orientaliskt långhår, helt underbar!! Han blev ju lite rädd när vi kom för syster Petra hade sin vilda, ylande samojed med sig så missade att ta kort sen när sötingen väl vågade sig fram, så snor en bild från Mimmies fb. Helt juvlig!!


 
När jag kom hem så var klockan redan efter 20 så jag hämtade Viggo som hade varit på fotboll och handbollsträning. Sen hem. Tomas och Viggo hade ätit rester, så fanns ingen middag till mig förutom typ köttbullar, så jag kokade brysselkålssoppa och åt mitt hembakade lingongrova bröd till. Blev supergott! Mera brysselkålssoppa till folket.


Sen somnade jag typ kl 22 i soffan. 
I dag så vaknade jag klockan 7 när Tomas kom hem, så vi fikade lite med Viggo, sen la sig Tomas, Viggo cyklade till bussen och jag sitter vid datorn och ska plugga lite innan det är dags för en promenad med hundarna :)
I eftermiddag ska jag åka till Bälinge och träna med Rocco, sen ska han mätas efter. Har inget hopp om att han blir nedmätt till medium, men slutmätas måste han ju hursom helst. Kan ju alltid hålla tummarna :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback