Cykeltur!

I dag trotsade vi halkan och tog fram cykeln. Vill ju kunna motionera dom lite varierat.
Jag förstår att det blir lite skillnad att ha Rocco och sen att ha en bc som Wick. Rocco tar inte i mer än han klarar av, vilket gör att han antagligen inte drar på sig skador allt för lätt. Sen behöver ju han också varierad träning såklart.

Men med Wick däremot. Han ger ju allt och skulle mer än gärna ta i dubbelt så mycket mot vad hans kropp kanske tål. Därför vill jag förbereda hans kropp på det, i den mån det går.

Har ju funderar på att lära dom dra. Sen tänkter jag på klövjeväskor? Det kanske vore något. 
 
Jag använder oftast cykeln som så, cyklar en bit (beroende då på kondition och så på hundarna) sen ställer jag cykeln och så promenerar vi, hundarna lösa, och sen cyklar vi hem.
I dag blev det nog 2 km på cykel och 2 km promenad. 

Tänker mig lite samma stuk med klövjeväskor, går med dom på några km, tar av, springer lösa några km och sen väskorna på hemväg sen igen. 

Ska nog prova ut en varsin väska till dom. Eller nja, Nikki kanske kan få slippa :) Fast jag har sett att det finns så små :P 


 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback