Träning :)

I dag träffade jag Lina i lång-100 och vi tränade lite.
 
Jag behövde träna blindbyten, som ni ser på filmen får jag bara till ett, egentligen skulle jag gjort ett även innan gula tunneln. Men joggar man så hinner man inte ;) Så himla nyttigt att få sig själv filmad. Ska börja med att titta på filmerna under träningen så man kan förbättra direkt.
 


Tränade även lite slalomingångar, nu sitter det. Det gjorde dom nog förut också, bara det att han glömt lite i sin iver att få börja träna igen ;)
Tränade lite jackosar, det gick bra, bara jag höll reda på armarna ;) behöver träna mer på det så det sitter bättre. 

Överlag så jobbar vi ihop oss rätt bra tycker jag. Han känns mer fokuserad nu och vill verkligen göra rätt. Sen även om det blir fel så kan han göra om 1000 ggr utan att bli nedslagen eller vilja försöka mindre. Bussig hund! <3

Så fin. Är dödskär.
 
 
Postat av: Maria

Hejsan
Hittade hit till din blogg via nån länk Anna M hade i nått blogginlägg. Så kul att se och läsa om hur Wick har det nu. Känner honom sen han var liten valp, men har inte träffat honom på lääänge.
Hoppas vi ses på någon tävling eller så framöver när säsongen drar igång ordentligt :)

Föresten... Såg att du var anmäld till kurs i Bälinge för Camilla, jag ska oxå gå, men på eftermiddagarna, kanske kanske har du Wick med dig dit? Vore såååå skoj att träffa honom. :)

/Maria

Svar: Hej! Vad roligt att du hittade hit :) Jag skulle gå på Camilla kursen, men fick avboka då jag måste bort med familjen. Tyvärr. Men vi lär ses på tävlingar framöver :) Var bor du? Träffar gärna folk och tränar med i Bälinge vid tillfälle :) Underbar hund som får dras med mig nu!
Sofia Aronsson

2013-02-01 @ 21:32:37
URL: http://erosdex.wordpress.com/
Postat av: Maria

Ja, snart är våren här och med den alla agilitytävlingar :)
Jag bor i Solna, så har ju "några" mil ut till Bälinge (tyvärr) Men dessto närmre till hallarna i Väsby och Arninge :) Händer nån gång att jag kanske tränar i Knivstahallen, har mina svärföräldrar i Knivsta. Att träna tillsammans med nya människor och hundar är både nyttigt och skoj, kanske dyker tillfälle upp...

Ser fram emot att ses så småning om

/Maria

Svar: Ja, knivsta hallen tränar jag mest i. Bor bara en mil i från. Såg nog dig på vintercupen :) jag satt i sekreteriatet :)
Sofia Aronsson

2013-02-01 @ 22:46:17
URL: http://erosdex.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback